ការរៀបចំអង្គភាព
Flattening
Organization
អង្គភាពការិយាល័យធិបតេយ្យធំៗមួយចំនួនដែោបានអភិវឌ្ឍឡើងជាដំបូងនៅមុបនអាយុកាលកូមព្យូទ័រជាញឹកញាព់គ្មាន
ប្រសិទ្ធភាពទែព្រោះវាមានការផ្លាស់ប្ដូរយឺតយ៉ាវនិងមានលក្ខណៈប្រកួតប្រជែងតិចតួចជាជាងអង្គភាពដែលបង្កើតថ្មីៗ។គ្រុមហ៊ុនធំៗទាំងនេះមានមួយចំនួនបានបង្រួមតូចដោយកាត់បន្ថយចំនួននិយោជិក
និងថំនួនថ្នាក់នៅក្នុងឋានានុក្រុមអង្គភាពរបស់ពួកគេ។ ជាក់ស្ដែង
Eastman Chemical-co បានផ្ដាច់ខ្លួនចេញក្រុមហ៊ុនKodakក្នុងឆ្នាំ១៩៩៤ ចំនូលត្រឹម ៣.៣$ ពាន់លាន ប៉ុណ្ណោះហើយមាននិយោជកធ្វើការពេញម៉ោងចំនួន ២៤០០០នាក់។នៅឆ្នាំ
២០០០ ក្រុមហ៊ុននេះបានបង្កើនចំនូល របស់ខ្លួនរហូតដល់
៥ពាន់លានដុល្លាដេលមាននិយោជក្រឹមតែ១៧០០០នាក់ប៉ុណ្ណោះ។
នៅក្នុងក្រុមហ៊ុនទំនើប
កម្រិតឋានាក្រមនៅក្នុងអង្គភាពគឺមិនបាត់បង់ទេប៉ុន្តែក្រុមហ៊ុនទំនើបបានអភិវឌ្ឍខ្លួនឲ្យទៅជាឋានានុក្រមដ៍ប្រសើរបំផុតដែលធ្វើឲ្យបន្ទុកនៃការសម្រេចិត្តមានតុល្យភាពនៅទូទាំងអង្គភាពដោយផ្ដល់ឲ្យនូវលក្ខណៈអង្គភាពសាមញ្ញ។ក្រុមហ៊ុនសាមញ្ញនេះមានកម្រិតគ្រប់គ្រងតិចតួចដោយនិយោជកកម្រិតទាបត្រូវបានគេផ្ដល់ឲ្យសម្រេចចិត្តច្រើនជាងកាលពីអតីតកាល។ពួកគេមិនចាំបាច់ធ្វើការតាមស្តង់ដារពី៩ទៅ៥
ម៉ោង ហើយក៏មិបចាំបាច់ធ្វើការនៅក្នុងការិយាល័យដែរ។
បន្ថែមលើនេះទៀតនិយោជកប្រភេទនេះប្រហែលជាត្រូវគេបំបែកឲ្យនៅធ្វើការ
តាមតំបន់ហើជូនកាលធ្វើការមួយចំហៀងពិភពលោកដែលឆ្ងាយជាងអ្នកគ្រប់គ្រងផងដែរ។
បច្ចេកវិទ្យាពត៌មានមាននាសហសម័យអាចបង្កើតពត៌មានដែលមានលទ្ធផលទៅដល់ខ្សែបណ្ដាញបុគ្គលិកដើម្បីឲ្យពួកគេអាចធ្វើការសម្រេចចិត្តដែលពីមុនត្រូវធ្វើដោយអ្នកគ្រប់គ្រងជាមួយនឹងភាពរហ័សនៃបណ្ដាញពិភាពលោកដូចជា
Internet
សមាជិកក្រុមការងារអាចចូលរួមសហការយ៉ាងជិតស្និតទោះជាទៅទីតាំងឆ្ងាយយ៉ាងណាក៏ដោយ។គារប្រែប្រួលទាំងអស់នេះមានន័យថាទំហំនៃការគ្រប់គ្រងត្រូវបានពង្រីកធំឡើតដែលអនុញ្ញាតឲ្យអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់ខ្ពស់អាចចាត់ចែងនិងត្រុតពីនិតយបុគ្គលិកកាន់តែច្រើននៅទីកន្លែងឆ្ឆាយៗក្នុងពិភពលោក។ក្រុមហ៊ុនជាច្រើនបានលុបបំបាត់ចោលនូវអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់កណ្ដាលដែលជាលទ្ធផលនៃការប្រែប្រួលនេះ។គ្រុមហ៊ុន
AT&T ក្រុមហ៊ុនIBM ហើយក្រុមហ៊ុនGeneral
Motor គឺគ្រាន់តែជាក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនដែលបានកាត់ន្ថយបុគ្គលិកជាំងក្រុមហ៊ុនមួយចំនួនដែលបានកាត់ន្ថយបុគ្គលិកជាង៣០០០០នាក់ដែលជាំអ្នកគ្រប់គ្រងថ្នាក់កណ្ដាល។
ការបំបែកការងារពីទីតាំង
Separating
Work from Location
បច្ចេកវិទ្យានៃការទំនាក់ទំនងបានកាត់បន្ថយចំងាយសម្រាប់ប្រភេទការងារជាច្រើនក្នុងស្ឋានផាពជាំច្រើន។អ្នកលក់អាចចំណាយពេលវេលាកាន់តែច្រើនជាមួយអតិថិជានរបស់ខ្លួនហើយអាចមានពត៌មានថ្មីៗ
ទាក់ទងនឹងពួកគេទោះជាអ្នកលក់ យកឯកសារតិចតយចតាមខ្លួនក៏បាន។និយោជកជាច្រើនអាចធ្វើការយ៉ាងឆ្ងាយពីផ្ទះ
រឺរថយន្តពួកគេហើក្រុមងហ៊ុនអាចសល់កន្លែងទំនេរក្នុងការិយាល័យក្នុងការជួបជាមួយអតិថិជានរឺនិយោជកផ្សែងទៀតហើយផ្នែកទាំងមួលរបស់អង្គភាពត្រូវបាត់បង់។ជាក់ស្ដែងស្តុកនិងសម្ភារៈទាំងឡាយអាចជាត្រូវបានលុបបំបាត់ខណៈដែលអនកផ្គត់ផ្គង់ភ្ជាប់ខ្លួនទៅនិងប្រព័ន្ធកុំព្យូទ័រ
របស់ក្រុមហ៊ុនហើយចែកចាយតែអ្វីដែលចាមបាច់និងទាន់ពេលវេលា។ក្រុមការងារមួយដែលចេះសហការនៅឆ្ងាយពីគ្នារាប់រយគីឡូម៉ែត្របានក្លាយជាការពិខណៈដែលអ្នករចនាធ្វើការជាមួយគ្នាលើផលិតផលថ្មីមួយបើទោះបីជាពួកគេនៅម្ខាងទ្វីបម្នាក់ក៏ដោយ។ក្រុមហ៊ុន
Ford
Motor Co. បានសម្រាប់ខ្លួនចូលក្នុងទម្រង់នៃការសហការឆ្លងទី្វបដើម្បីរចនាឡើងនូវផលិតផលទូរសព្ទដៃរបស់ខ្លួនដោយគាំទ្រដោយបណ្ដាញទាមនាក់ទំនងដែលមានសមត្ថភាពខ្ពស់និងកម្មវិធីរចនាដែលមានជំនួយពីកុំព្យូទ័រអ្នករចនាម៉ូតរបស់ក្រុមហ៊ុន
Ford បើកសម្ភោធមជ្ឈមណ្ឌល រចនាម៉ូតមួយឈ្មោះថាMustang ក្នុងក្រុង Dunton ប្រទេសអង់គ្លេស។មជ្ឈមណ្ឌលនេះអ្នករចនាម៉ូតធ្វើការតំណាលគញនាពីទីក្រុងDearborn,
Michigan and Duntonដែលមានជំនួយខ្លះពីអ្នករចនាម៉ូតពីជប៉ុននិងអូស្រា្តលី។ពេលរចនាចប់ស្រេចបាច់វិស្វកររបស់Ford
បានកែច្នៃនូវម៉ូតផ្សេងៗតាមវិធីនេះហើយកំពុងសំឡឺងមើលបច្ចេកវិទ្យាលើបណ្ដាញសម្រាប់ការសហការពីទូទាំងពិភពលោក។
ការទទួលស្គាល់ចរន្តការងារReorganizing
Eorkflows
ប្រពន្ធពត៌មានបានកំពុងជំនួសជាលំដាប់នូវជាមហានការងារធ្វើដោយនៃឲ្យទៅជាំចរន្តការារនិងដំនើរការងារដើរដោយស្វ័យប្រវត្តិ។ប្រព័ន្ធការងារបែបអេឡិចត្រូនិចបានជួយកាត់បន្ថយថ្ៃដើម្បីនៃប្រតិបត្តិាករក្នុងក្រុមហ៊ុនជាច្រើនដោយលុបបំបាត់ក្រដាសនិងទំលាប់ដែលធ្វើដោយដៃ។ការគ្រប់គ្រងចរន្តការងារដែលមានលក្ខណៈជឿនលឿនបានជម្រុញឲ្យមានប្រតិបត្តិការជាច្រើនមិនត្រឹមតែដើម្បីកាត់បន្ថយថ្លៃដើមប៉ុណ្ណោះទេតែថែមទាំងចួយអភិវឌ្ឍន៍សេវាអតិថិជានស្របគ្នាទៀតផង។ជាក់ស្ដែងក្រុមហ៊ុនធានារ៉ាប់រងអាចបង្កើតសង្វាក់នៃប្រតិបត្តិការណ៍សម្រាប់ការធានារ៉ាប់រងថ្មីពីសប្ដាហ័ឲ្យមកជាថ្លៃវិញ។ចរន្តការងារដែលរៀបចំថ្មីអាចមានផលប៉ះពាល់យ៉ាងជ្រៅលើប្រសិទ្ទិភាពរបស់៉អង្គភាពហើយថែមទាំងអាចនាទៅដល់កំណែទម្រង់រចនាសម្ព័ន្ធផលិតផលនិងសេវាកម្មថ្មីទៀតផង។
ការបង្កើនសមត្ថភាពបត់បែនក្នុងអង្គភាពIncreasing
Flexibility of Organizations
ក្រុមហ៊ុនអាចប្រើបច្ចេកវិទ្យាទំនាក់ទំនងដើម្បីរៀបចំចាត់ចែងក្នុងមធ្យោបាយមួយដែលអាចបត់បែនបានកាន់តែលឿនដោយបង្កើសមត្ថភាពរបស់ពួកគេទៅនិងកាផ្លាស់ប្ដូឬក្នុងទីផ្សារនិងដើម្បីឆកយកអត្ថប្រយោជន៍ពីឪកាសថ្មីៗ។ប្រព័ន្ធព័ត៏មានអាចផ្ដល់សមត្ថភាពបត់បែនបន្ថែមឲ្យក្រុមហ៊ុនដើម្បីយកឈ្នះកម្រិតលេចឡើងដោយទំហំនៃអ្គភាប។តារាងខាងក្រោមពណ៌នាពីមធ្យោបាយដែលប្រព័ន្ធទំនាក់ទំនងជួយក្រុមហ៊ុនតូចបំពេញការងារច្រើនហើយជួយក្រុមហ៊ុនធំៗ
ធ្វើការតិចតួចជាក់ស្ដែងក្រុមហ៊ុនខ្លះផ្ដល់សេវាកម្មលើបណ្ដាញដល់អតិថិជនខ្លួននិងមិនបាច់ថែមថ្លៃដើមលើផលិតផលតូចៗ។
Mass Customization: ជាការប្រើកម្មវិធីនិងបណ្ដាញកុំព្យូទ័រដើម្បីគ្រប់គ្រងផលិតកម្មឲ្យបានល្អដើម្បីបញ្ជូនផលិតផលឲ្យដល់អតិថិជានកាន់តេងាយនិងមិនបាច់ថែមថ្លៃដើមលើផលិតផលតូច។
v ការផ្លាស់ប្ដូរដំណ់រការគ្រប់គ្រង
The
Changing Management Process
បច្ចេកវិទ្យាពត៌មានកំពុងតែកំណត់ឡើតវិញនូវដំនើរការគ្រប់គ្រងដោយផ្ដល់ឲ្យនូវសមត្ថភាពថ្មីដ៏មានថាមពលដើម្បីជួយអ្នកគ្របគ្រងឲ្យធ្វើផែនការរៀបចំចាត់ចែងការដឹកនាំនិងការត្រួតពិនិត្យកាន់តែបរសើរ។
បច្ចុប្បន្នវាលទ្ធភាពសម្រាប់អ្នកគ្រប់គ្រងដើម្បីរក្សាពត៌មានលើករបរតិបត្តិការងារចំពោះកម្រិតជាក់លាក់នៃប្រតិបត្តិការពីគ្រប់ទីកន្លែងនៅក្នុងក្រុមហ៊ុននិងគ្រប់ពេលវេលា។លទ្ថភាពអស្ារ្យហើយនិងភាពលម្អិតនៃពត៌មានធ្វើឲ្យមានលទ្ធភាពធ្វើផែនការប៉ានប្រមាណហើយនិងត្រូតពិនិត្យបានច្បាស់កាលពីមុន។បច្ចេកវិទ្យាពត៌មានបើកឲ្យមាននូវលទ្ធភាពថ្មីៗសម្រាប់ការដឹកនាំ។ដោយការបេអចែកពត៌មានតាមបណ្ដាញអេឡិចត្រុនិចអញនកគ្រប់គ្រងថ្មីអាចធ្វើទំនាក់ទំនងយ៉ាងទៀង៉ទាតៀនិងមានប្រសិទ្ធភាពជាមួយនិងនិយោជិករាប់ពាន់នាក់ថែមទាំងអាចរៀបចំកិច្ចការការងារដែលនៅឆ្ងាយៗនិងក្រុមងារដែលមិនអាចជយបមុខគ្នាផ្ទាល់។
v ការកំណត់តំបន់កាន់កាប់របស់អង្គភាព
Redefining
Organizational Boundaries
ទ្រង់ទ្រាយសំខាន់ៗនៃការបញ្ចូលឲ្យទៅជាក្រុមហ៊ុនទំនើបគឺជាសមត្ថភាពធ្វើអាជីវកម្មឆ្លងកាត់ព្រំដែនក្រុមហ៊ុនឲ្យមានប្រសិទ្ធភាពតាមដែលក្រុមហ៊ុនអាចធ្វើទៅបាន។
ប្រព័ន្ធមានដែលភ្ជាប់បណ្ដាញអនុញ្ញាតឲ្យក្រុមហ៊ុនជាច្រើនអាចសម្របសម្រួលជាមួយក្រុមហ៊ុនផ្សេងទៀតពិចំងាយប្រតិបត្តិការដូចជាការបង់ប្រាក់ការបញ្ជាទិញអាំចនិងត្រុវបានផ្លាស់ប្ដូរជាអេឡិចត្រូនិចក្នុងចំណោមក្រុមហ៊ុនផ្សេងៗគ្នាដោយកាត់បន្ថយថ្លៃដើមផលិតផលនិងសេវាពីផ្នែកខាងក្រៅនៃក្រុមហ៊ុន។ក្រុមហ៊ុនអាចចែករំលែកទិន្នន័យកាតតាឡុករឺក៏សរតាមរយៈបណ្ដាញប្រព័ន្ធពត៌មាននេះអាចបង្កើតឲ្យមានប្រសិទ្ធភាពនិងទំនាក់ទំនងថ្មីៗរវាងក្រុមហ៊ុនមួយអតិថិជាននិងអ្នកផ្គត់ផ្គង់របស់ខ្លួនដែលអាចបង្កើតឡោងវិញនូវដែនកំនត់របស់ពួកគេ។
ប្រព័ន្ធដែលភ្ជាប់ក្រុមហ៊ុនទៅនិងអតិថិជនអ្នកចែកចាយរឺអ្នកផ្គតផ្គង់ត្រុវបានគេកំណត់ថាជា
Interorganization
System: ជាប្រព័ន្ធពត៌មានដែលបញ្ជូនពត៌មានចុឡទៅក្នុងដែនដីផលិតផលនិងសេវាកម្មរបស់អង្គភាពហើយភ្ជាប់ក្រុមហ៊នទៅនិងអតិថិជានអ្នកចែកចាយនិងអ្នកផ្គត់ផ្គង់ឲ្យមានទំនាក់ទំនងនិងគញនាគ្រប់ពេលវេលា។ព្រំដែណអង្គភាពគឺសំដៅលើតំបន់ផលិតផលនិងសេវាកម្មដែលអង្គភាពទៅដល់និងកំពុងបម្រើអតិថិជានរបស់ខ្លួន។
0 comments:
Post a Comment